Mail ons

Overzicht

En de winnaars zijn: Lionel Messie en Rafael Nadal

Blogpost 9 Jun 2011

Een paar weken geleden genoot ik van de kunsten van Lionel Messie en zijn kornuiten Xavi en Iniesta in de Champions League. Afgelopen weekend was het wederom genieten, ditmaal tijdens Roland Garos van het prachtige tennisspel van de superfitte Nadal en de sublieme dropshots van Federer.

In de topsport wordt heel veel geoefend en je bereikt sowieso de top niet als je niet minimaal 10.000 uren trainingsarbeid hebt gemaakt. In de wereld van adviseurs en veranderaars is oefenen iets waar we niet zo van houden. Hoewel oefenen in het voeren van effectieve gesprekken met opdrachtgevers en klanten best erg zinnig kan zijn. Helaas gunnen we onszelf de tijd er niet voor, of nemen we geen tijd om goed te reflecteren op gevoerde gesprekken.

Effectief in gesprekken

Bij onze deelnemers zie ik dat er minder geduld is en dat ze niet zo houden van herhaling. Zelf ontrafel ik in intervisie met met oud-studiegenoten onproductieve gesprekken. Het blijft fascinerend hoe je eigen opvattingen soms hardnekkig in de weg blijven zitten. Maar grosso modo gaan de gesprekken beter en beter. Ik ben erg blij met het onderzoek naar effectiviteit in gesprekken dat Elsbeth Reitsma afgelopen tijd heeft gedaan. Wat waarderen klanten van adviseurs in gesprekken? En wat niet?

Bij Sioo laten we met behulp van het gespreksmodel “de dansvloer” deelnemers  oefenen in het sturen van gesprekken. Tijd om eens te oefenen? Ontdek de workshop ‘Effectief Veranderen’!

ONTDEK HET HIER!

Een paar weken geleden genoot ik van de kunsten van Lionel Messie en zijn kornuiten Xavi en Iniesta in de Champions League. Afgelopen weekend was het wederom genieten, ditmaal tijdens Roland Garos van het prachtige tennisspel van de superfitte Nadal en de sublieme dropshots van Federer.

In de topsport wordt heel veel geoefend en je bereikt sowieso de top niet als je niet minimaal 10.000 uren trainingsarbeid hebt gemaakt. In de wereld van adviseurs en veranderaars is oefenen iets waar we niet zo van houden. Hoewel oefenen in het voeren van effectieve gesprekken met opdrachtgevers en klanten best erg zinnig kan zijn. Helaas gunnen we onszelf de tijd er niet voor, of nemen we geen tijd om goed te reflecteren op gevoerde gesprekken.

Effectief in gesprekken

Bij onze deelnemers zie ik dat er minder geduld is en dat ze niet zo houden van herhaling. Zelf ontrafel ik in intervisie met met oud-studiegenoten onproductieve gesprekken. Het blijft fascinerend hoe je eigen opvattingen soms hardnekkig in de weg blijven zitten. Maar grosso modo gaan de gesprekken beter en beter. Ik ben erg blij met het onderzoek naar effectiviteit in gesprekken dat Elsbeth Reitsma afgelopen tijd heeft gedaan. Wat waarderen klanten van adviseurs in gesprekken? En wat niet?

Bij Sioo laten we met behulp van het gespreksmodel “de dansvloer” deelnemers  oefenen in het sturen van gesprekken. Tijd om eens te oefenen? Ontdek de workshop ‘Effectief Veranderen’!

ONTDEK HET HIER!