Mail ons

Overzicht

Versterkte marktpositie Sioo wordt bevestigd door vierde plaats in de MT1000-ranking 2021

Nieuws 16 Dec 2021

Het afgelopen jaar was een jaar waarin we merkten dat Sioo goed gevonden werd, met name op het vlak van incompany- en adviesvragen. Nu wordt dit ook bevestigd door de waardering van oud-deelnemers en -opdrachtgevers in de ranking van de MT1000. Sioo eindigt op de vierde plaats in de categorie Trainingen & opleidingen van de managementranking van MTSprout. Naast deze algemene categoriepositie zijn we beloond met mooie subposities. Allereerst een derde plaats voor Klantgerichtheid, twee maal een vierde plaats voor zowel Excellente uitvoering als Productleiderschap en een tiende plaats voor Beste NPS (Net Promotor Score).

Dit is het eerste jaar dat Sioo zich in de ranking van meest gewaardeerde Nederlandse dienstverleners mag scharen. Het is dan ook bijzonder dat we vanuit het niets in 2021 de 121e positie in de top 1000 innemen en met een mooie algemene vierde plaats tussen onze concullega’s Schouten & Nelissen, De Baak en Nyenrode Business Universiteit staan.

Wat is de MT1000?

De MT1000 is een speciale uitgave van MT/Sprout, met de uitslag van een jaarlijks onderzoek onder zakelijke beslissers naar de kwaliteit en populariteit van zakelijke dienstverleners in Nederland. Dit onderzoek wordt uitgevoerd door Erasmus Centre for Business Innovation. Om deze lijst samen te stellen is er onder zakelijke beslissers gevraagd naar hun ervaringen met dienstverleners. Wie is het meest klantvriendelijk, wie heeft de beste producten en wie heeft de meest excellente uitvoering. Voor het onderzoek zijn 59 verschillende vakgebieden gedefinieerd, variërend van strategieadvies tot digital storing en van kantoorinrichting tot corporate finance en de categorie trainingen & opleidingen.

Totstandkoming ranglijst

Ervaringen, en dus niet reputatie, vormen de basis voor de MT1000. Elk jaar vragen ze ruim 4000 zakelijke beslissers om hun leveranciers te waarderen op een schaal van 1 tot 10: ‘Hoe waarschijnlijk is het dat u deze dienstverlener zou aanbevelen aan een vriend of collega?’ Aan de hand van de antwoorden berekenen ze de Net Promotor Score (NPS), die bepaalt de ranglijst van de MT1000. Daarnaast krijgen ze vragen over drie inhoudelijke aspecten van de dienstverlening: de kwaliteit van uitvoering, klantgerichtheid en productleiderschap. (conform het model van Treacy en Wiersema 1995).

Om tot de uiteindelijke ranglijsten voor de verschillende vakgebieden te komen, wordt eerst een selectie gemaakt op basis van het aantal respondenten dat contact heeft gehad met een specifieke dienstverlener. Vervolgens wordt een rangschikking per vakgebied gevormd op basis van de score van (1) de NPS (de Net Promotor Score), (2) de waardering op de drie dimensies van Treacy en Wiersema en (3) het aantal respondenten dat echt contact had met een leverancier. De bedrijven die de ranglijsten aanvoeren worden dus én erg goed gewaardeerd door hun klanten én veel gekozen.

Waardevolle erkenning

Het is een mooie erkenning van onze werkwijze en van het feit dat we, ondanks de coronacrisis, toch onze deelnemers zijn blijven inspireren en boeien, ondanks de beperkende maatregelen en de veranderde (digitale) leermethodes. Deze benoeming inspireert ons in elk geval om te blijven doen wat we doen: onze deelnemers leren meervoudig te kijken naar hun uitdagende organisatie- en verandervraagstukken. We kunnen ons volledig aansluiten bij de woorden van MT/Sprout-hoofdredacteur Donovan van Heuven: “Er moet een zekere mate van liefde voor de klant spreken uit de interactie. Echte betrokkenheid bij het reilen en zeilen aan de andere kant. (…) Liefde voor de klant, liefde voor je mensen en liefde voor de wereld. Klinkt soft, maar voor ons gevoel ligt liefde aan de basis van keiharde resultaten.”

Jesse Segers, rector: “Onze organisatie heeft een aantal moeilijke jaren gekend waarin ze uitdagingen had haar nichepositie voldoende uit te kunnen spelen. Deze posities in de ranking van 1000 zakelijke dienstverleners is een mooie erkenning van onze langdurige opwaartse beweging. Dat we in de top 3 op vlak klantgerichtheid staan, is voor ons een belangrijke bevestiging. We kennen onze klant goed en hechten veel waarde aan persoonlijk contact. Deze aandacht voor de relatie wordt volgens de ranking daarnaast ondersteund door onze lange kwalificaties op vlak van productleiderschap en de groeiende aandacht voor operationele excellentie.”

Peter Paul Kerpel, zakelijk directeur: “Deze uitslag representeert de waardering voor onze aandacht voor de individuele klant bij zijn of haar professionele ontwikkeling. Onze opleidingen zijn een unieke combinatie van lerend werken en werkend leren en zijn daarmee onderscheidend in de opleidingsmarkt. De onverdeelde aandacht blijkt onder andere in de betrokken inzet van leermanagers in onze programma’s.”

Meer weten over de MT1000? Ontdek de hele ranking binnen de categorie Trainingen & opleidingen. Vragen aan Sioo over dit resultaat? Neem contact op.

Het afgelopen jaar was een jaar waarin we merkten dat Sioo goed gevonden werd, met name op het vlak van incompany- en adviesvragen. Nu wordt dit ook bevestigd door de waardering van oud-deelnemers en -opdrachtgevers in de ranking van de MT1000. Sioo eindigt op de vierde plaats in de categorie Trainingen & opleidingen van de managementranking van MTSprout. Naast deze algemene categoriepositie zijn we beloond met mooie subposities. Allereerst een derde plaats voor Klantgerichtheid, twee maal een vierde plaats voor zowel Excellente uitvoering als Productleiderschap en een tiende plaats voor Beste NPS (Net Promotor Score).

Dit is het eerste jaar dat Sioo zich in de ranking van meest gewaardeerde Nederlandse dienstverleners mag scharen. Het is dan ook bijzonder dat we vanuit het niets in 2021 de 121e positie in de top 1000 innemen en met een mooie algemene vierde plaats tussen onze concullega’s Schouten & Nelissen, De Baak en Nyenrode Business Universiteit staan.

Wat is de MT1000?

De MT1000 is een speciale uitgave van MT/Sprout, met de uitslag van een jaarlijks onderzoek onder zakelijke beslissers naar de kwaliteit en populariteit van zakelijke dienstverleners in Nederland. Dit onderzoek wordt uitgevoerd door Erasmus Centre for Business Innovation. Om deze lijst samen te stellen is er onder zakelijke beslissers gevraagd naar hun ervaringen met dienstverleners. Wie is het meest klantvriendelijk, wie heeft de beste producten en wie heeft de meest excellente uitvoering. Voor het onderzoek zijn 59 verschillende vakgebieden gedefinieerd, variërend van strategieadvies tot digital storing en van kantoorinrichting tot corporate finance en de categorie trainingen & opleidingen.

Totstandkoming ranglijst

Ervaringen, en dus niet reputatie, vormen de basis voor de MT1000. Elk jaar vragen ze ruim 4000 zakelijke beslissers om hun leveranciers te waarderen op een schaal van 1 tot 10: ‘Hoe waarschijnlijk is het dat u deze dienstverlener zou aanbevelen aan een vriend of collega?’ Aan de hand van de antwoorden berekenen ze de Net Promotor Score (NPS), die bepaalt de ranglijst van de MT1000. Daarnaast krijgen ze vragen over drie inhoudelijke aspecten van de dienstverlening: de kwaliteit van uitvoering, klantgerichtheid en productleiderschap. (conform het model van Treacy en Wiersema 1995).

Om tot de uiteindelijke ranglijsten voor de verschillende vakgebieden te komen, wordt eerst een selectie gemaakt op basis van het aantal respondenten dat contact heeft gehad met een specifieke dienstverlener. Vervolgens wordt een rangschikking per vakgebied gevormd op basis van de score van (1) de NPS (de Net Promotor Score), (2) de waardering op de drie dimensies van Treacy en Wiersema en (3) het aantal respondenten dat echt contact had met een leverancier. De bedrijven die de ranglijsten aanvoeren worden dus én erg goed gewaardeerd door hun klanten én veel gekozen.

Waardevolle erkenning

Het is een mooie erkenning van onze werkwijze en van het feit dat we, ondanks de coronacrisis, toch onze deelnemers zijn blijven inspireren en boeien, ondanks de beperkende maatregelen en de veranderde (digitale) leermethodes. Deze benoeming inspireert ons in elk geval om te blijven doen wat we doen: onze deelnemers leren meervoudig te kijken naar hun uitdagende organisatie- en verandervraagstukken. We kunnen ons volledig aansluiten bij de woorden van MT/Sprout-hoofdredacteur Donovan van Heuven: “Er moet een zekere mate van liefde voor de klant spreken uit de interactie. Echte betrokkenheid bij het reilen en zeilen aan de andere kant. (…) Liefde voor de klant, liefde voor je mensen en liefde voor de wereld. Klinkt soft, maar voor ons gevoel ligt liefde aan de basis van keiharde resultaten.”

Jesse Segers, rector: “Onze organisatie heeft een aantal moeilijke jaren gekend waarin ze uitdagingen had haar nichepositie voldoende uit te kunnen spelen. Deze posities in de ranking van 1000 zakelijke dienstverleners is een mooie erkenning van onze langdurige opwaartse beweging. Dat we in de top 3 op vlak klantgerichtheid staan, is voor ons een belangrijke bevestiging. We kennen onze klant goed en hechten veel waarde aan persoonlijk contact. Deze aandacht voor de relatie wordt volgens de ranking daarnaast ondersteund door onze lange kwalificaties op vlak van productleiderschap en de groeiende aandacht voor operationele excellentie.”

Peter Paul Kerpel, zakelijk directeur: “Deze uitslag representeert de waardering voor onze aandacht voor de individuele klant bij zijn of haar professionele ontwikkeling. Onze opleidingen zijn een unieke combinatie van lerend werken en werkend leren en zijn daarmee onderscheidend in de opleidingsmarkt. De onverdeelde aandacht blijkt onder andere in de betrokken inzet van leermanagers in onze programma’s.”

Meer weten over de MT1000? Ontdek de hele ranking binnen de categorie Trainingen & opleidingen. Vragen aan Sioo over dit resultaat? Neem contact op.